Nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej będzie trwać od 18 listopada do 6 grudnia 2024 r. Wnioski należy składać wyłącznie elektronicznie za pomocą platformy internetowej Witkac.pl.
Główne założenia programu
- Kwota pomocy finansowej ze środków własnych budżetu Województwa Mazowieckiego może wynosić do 50% kosztów kwalifikowalnych i nie więcej niż 15.000,00 zł na jedno sołectwo;
- Gmina może złożyć maksymalnie dwa wnioski o przyznanie pomocy finansowej w ramach edycji ww. programu wsparcia przy jednoczesnym zachowaniu reguły, że każdy z ww. 2 wniosków o przyznanie pomocy finansowej odnosi się do innego zadania;
- Gmina może połączyć dotacje dla kilku sołectw z terenu gminy na to samo zadanie, z jednoczesnym uwzględnieniem dodatkowych warunków:
- jeden wniosek o przyznanie pomocy finansowej może obejmować różną liczbę sołectw z terenu danej gminy, ale obydwa wnioski przysługujące tej gminie mogą obejmować łącznie nie więcej niż sześć sołectw (np.: jeden wniosek obejmuje dwa sołectwa a drugi wniosek cztery sołectwa itp.),
- pomoc finansowa na dane zadanie ulegnie kumulacji poprzez odpowiednie zwielokrotnienie kwoty 15.000 zł w przypadku gdy w realizacji tego zadania będzie uczestniczyć więcej niż jedno sołectwo (maksymalnie 6x 15.000 zł = 90.000 zł). Łączenie zaangażowanych sołectw w realizację jednej inwestycji będzie możliwe tylko w uzasadnionych przypadkach, gdy będzie istniał cel kumulacji pomocy finansowej, a przedmiot zadania będzie służył ogółowi mieszkańców ze wskazanych sołectw.
Wszelkie informacje dostępne na stronie KSOW.